niedziela, 5 kwietnia 2015

RZEMIOSŁO: Blokowanie (update 2.0)

Blokowanie: 
w odniesieniu do Czaru lub Zaklęcia; każdy podlegający czarodziejskiemu wpływowi jest w stanie się "obronić", tak by zmniejszyć lub zupełnie zniwelować skutki
Praktyka (komentarz MG):

w rozwinięciu posta







Służy ku temu współczynnik Odporność na Magię (modyfikowany). 

Ujemny modyfikator dla broniącego się wynika z różnicy pomiędzy wynikiem rzutu K6 a (uśrednioną) wielkością Domeny/Domen użytych przez atakującego.

Przykład:

Czarodziej Ariulf rzuca czar wykorzystujący cztery Domeny. Ich poziomy to: 3, 4, 3 i 2. Aby czar się powiódł kości muszą wskazać minimum 12 oczek (decyzja MG). Ariulf testuje, rzucając 4K6 i otrzymuje wynik 8. Różnica pomiędzy minimalną wartością (12) a wyrzuconym wynikiem (8) =4. Użył czterech Domen, więc liczbę 4 dzielimy przez 4, co daje nam 1.


O tyle pomniejszamy Odporność na Magię celu (ujemny modyfikator -1).



Udany wynik testu Odporności na Magię chroni całkowicie przed efektami typu Iluzja lub Narzucenie Woli, Kontrola Myśli etc. 
W przypadku efektów fizycznych możliwe jest zniwelowanie lub zmniejszenie otrzymanych obrażeń. 


Dodatkowo:

Arcymag, czyli czarodziej posiadający poziom którejkolwiek z Domen powyżej 6, automatycznie otrzymuje dodatek, skutkujący pomniejszeniem Odporności na Magię celu (przy użyciu tej Domeny w splataniu Czaru). Ten dodatek  jest równy różnicy między poziomem Domeny a liczbą 6.

Przykład:

Arcymag Abram Ber-Velde rzuca czar wykorzystujący Domenę Światła. Jej poziom u Abrama to 7. Cel czaru otrzyma ujemny modyfikator Odporności na Magię równy -1.



Brak komentarzy:

Prześlij komentarz