Poprzednie epizody (przeczytaj)
Kompania
prowadzona przez Salvinusa zmalała
do zaledwie kilku osób: barbarzyńskiej isiji
- Hasheed, jej sługi i obrońcy - Haffi-Yufa,
czarodzieja Arama, alchemika Sharuuka Lalita oraz łucznika o imieniu Rami. Ocalony wieczór wcześniej
czarodziej Osmo, zwany Białym powiódł
śmiałków w kierunku latającego zamku.
Salvinus
wybrał trasę, ruszyli świtem, obok niesamowitego widmowego barbakanu, który
zmieniał swoje miejsce, drgała magia, emanowały liczne Domeny. Po północnej
stronie murów widać było szron i zlodowacenia – sprawkę czarodziejskich
działań.
Role Play: Salvinus +2PD
Drużyna
dotarła do bramy w północnej ścianie, krata była zamknięta, magiczna i
złowroga. Rami przestrzelił między ogniwami, prosto w dziedziniec, na którym
widać było kolejną ścianę, jednolity niby-marmur tworzący wewnętrzny zamek…
Aram wykorzystał swoje umiejętności i przejął kontrole nad kratą – otworzył ją
i zabezpieczył…
Role
Play: Rami +2PD, Magia: Aram +13PD
Znaleźli
się na dziedzińcu, połowa wnętrza zamku pokryta była szronem, trwała tam burza
śnieżna, bohaterowie skierowali się ku wieży, w której wedle słów Osmo mógł
przebywać Kaari Krizia, jedyny
sojusznik starego czarodzieja. Osmo po prostu przeniknął przez kamienne drzwi,
Aram po raz kolejny wykazał się swą mocą – zdołał otworzyć magiczne drzwi…
Magia: Aram +10PD
Issija
ruszyła przodem, za nią Haffi i kolejni członkowie drużyny. Po pokonaniu
licznych schodów w dół, znaleźli się w podziemnej Sali. Na tronie zasiadał tam
czarodziej w granatowej szacie, z kosturem w reku. Przedstawił się jako Kaari
Krizia, ale w trakcie rozmowy nazwał siebie wcieleniem samego Koffu. Salvinus
rozpoczął paktowanie. Za wypożyczenie poszukiwanego przedmiotu – artefaktu
mającego wyniszczyć Czarną Magię zżerająca ciało Salvinusa, Kaari zażądał
oddania mu Arama. To nie miało prawa się udać. W międzyczasie, by pokazać swą
moc Kaari zabił alchemika…
Rozpoczęła
się konfrontacja. Wszystko dookoła okazało się iluzją, za która odpowiedzialny
był młody chłopak we wzorzystej tunice – Salvinus syknął wściekle: „Gorkij, to ty?”
Ostatecznie,
iluzjonista został pokonany, okaleczony i pojmany, dokonali tego Salvinus z
Ramim. Alchemik okazał się tylko uśpiony, oddychał. Iluzje wywołały kolejną
niestabilność u Arama – walczył z płomieniami chcącymi dokonać eksplozji…
Role Play: Hasheed +7PD, Salvinus +3PD, Aram +5PD
Walka: Salvinus +10PD, Rami +10PD
Drużyna
przeniosła się powyżej, na schody prowadzące ku blankom wieży. Po drodze
próbowali przesłuchać Gorkija. Nie mogąc mówić, iluzjonista pisał. Drużyna
chciała dostać się do wewnętrznego zamku. Tam w skarbcu miał znajdować się poszukiwany
artefakt. Iluzjonista oznajmił że „on sam jest kluczem do wewnętrznego zamku”
nie może więc oddać żadnego przedmiotu bohaterom.
Gorkij po raz kolejny
próbował zaatakować, uwolnić się, zmylić drużynę. Aram zadziałał odruchowo,
uwolnił potężny płomień: zabił Gorkija i alchemika Shaaruka, bardzo poważnie
zranił Ramiego…
Issija zdołała uciec ku górze, Salvinus użył mocy Esencji i
także wyszedł z opałów bez szwanku… Aram spadł, zdołał uchronić się przed
śmiercią używając Esencji…
Role Play: Hasheed +2PD, Salvinus +5PD, Rami +5PD, Aram +3PD
Magia: Aram +10PD
Hasheed zabrała konającego
Ramiego na taras wieży,
na poziom blanek. Tam spotkała Osmo, staruszek nie rozumiał co się dzieje,
pytał i zastanawiał się, ale zgodził się na podjęcie magicznego leczenia
Ramiego. W międzyczasie issija dostrzegła kilkusetosobowy oddział kierujący się
z lasu w strone zamku – byli to ludzie Tellesa. Naprzeciw nim wyruszyli z wieży
zasnutej czarnym dymem abishai – jaszczuroludzi było kilka dziesiątek, ale byli
mocarni… Szykowało się starcie.
Tymczasem
Aram zdołał opanować emocje i usidlić Moc Ognia. Razem z Salvinusem dotarli do
blanek, na taras widokowy.
Role Play: Hasheed +13PD, Aram +20PD
Rami został uratowany przez
Osmo, ale na jego ciele,
w miejscu ran pojawiły się przedziwne
narośla. Osmo okazał się całkowicie pochłonięty przez szaleństwo, może coś,
jakaś istota nadal tkwiła w jego jaźni… Stary czarodziej bredził, ze on jest
kluczem do wewnętrznego zamku, zaczął grozić drużynie, pragnął by Hasheed raz
jeszcze przywołała demoniczną istotę z włóczni. Salvinus próbował obezwładnić Osmo, ten otrzeźwił się na moment –
poprosił drużynę o śmierć – miał świadomość swego nieuchronnego losu…
Nim
szaleństwo raz jeszcze zawładnęło starym magiem, Aram wzniósł go w powietrze za
pomocą lewitacji… Niezwykłe pnącza wyłoniły się spod skóry Osmo… Przez ten cały
czas Rami modlił się i przeżywał wewnętrzna przemianę – patroni mówili doń…
Magia: Aram +4PD
Role Play: Hasheed +4PD, Salvinus +4PD, Rami +5PD
Rami otrzymał miano: Naznaczony
– Kroczący Nową Drogą +25 PD
Z wieży zajmowanej
prawdopodobnie przez maga o imieniu Runeberg nadleciało kilku skrzydlatych abishai, część rzuciła się na
Osmo, pozostali zaatakowali drużynę. Rozgorzała
walka – Salvinus, issija wraz z Haffim zdołali ochronić wieżę. Aram cisnął
Osmo, wokół którego stłoczyli się abishai, w wewnętrzny zamek, w koronę drzewa
o białym pniu i żółtych liściach.
Walka: Salvinus 8PD, Hasheed 8PD, Aram 17PD
Aram otrzymał miano: Zabójca Magów
+25 PD
Otwarło się przejście w
jednolitej ścianie wewnętrznego zamku.
Salvinus wykreował sferę Esencji, zamknął weń drużynę i przeniósł do wejścia…
Po drodze, kompanię próbował zatrzymać czarodziej w czerwieni, być może sam
Runeberg… Nie zdołał tego uczynić – Salvinus, Aram, Hasheed, Haffi-Yuf oraz
Aram znaleźli się w wewnętrznym korytarzu – drzwi zamknęły się za nimi.
Role Play i Magia: Salvinus +10PD
Drużyna dotarła do dziedzińca
pokrytego równą murawą,
pośrodku rosło olbrzymie białe drzewo. W
jego korzeniach siedziało dwóch magów – przedstawili się jako uczniowie
Koffu. Ziemia zadrgała – członkowie drużyny odnieśli wrażenie, że cały zamek
stara się unieść w powietrze – ale nie jest w stanie…
Okazało
się, że coś wywołało zmianę – przełamało czar i Zamek Koffu istotnie powinien się
wznieść, ale magiczne cumy trzymały go przy ziemi.
W zamian za dostęp do
skarbca dla Salvinusa i
w zamian za spotkanie z bratem dla issiji – kompania podjęła się „zerwania cum”.
Musieli się podzielić i wyruszyć jak najprędzej – Salvinus czuł w swoim wnętrzu
rosnącą potęgę Mroku…
Podążanie za Questem: (Salvinus, Aram, Hasheed, Rami) +50PD
[koniec epizodu]
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz