Dokładna lista wszystkich umiejętności (alfabetycznie)
Anatomia
|
test PS + 1/2poz
|
Astrologia
|
test PS + 1/2poz
|
Aura
dobra
|
Postacie o char dobrym +1/2 poz w
testach MORale na czas 2k6 tur/poz
|
Bystry
wzrok
|
+1/2poz
w testach PS
|
Cichy
chód w ...
(wybrane
środowisko)
|
+1/2poz
do ZR
|
Czarna
mowa
|
test 1/2 PS + 1/2 KARmy + 1/2poz
|
Czerpanie
mocy naturalnej
|
test 1/2 KARmy +1/2poz
(jednorazowo 4k6 mocy/poz) maksymalnie
raz dziennie/poz
|
Czerpanie
mocy z martwej materii
|
test 1/2 KARmy +1/2poz
(jednorazowo
2k6 mocy/poz) maksymalnie 2k3 razy dziennie/poz
|
Czuły
słuch
|
+1/2poz
w testach PS
|
Czytanie
i pisanie
|
test PS + 1/2poz
|
Defensywny
atak
|
zwiększenie
parowania i uników +1/poz kosztem adekwatnego zmniejszenia szansy trafienia
|
Demonologia
|
test PS + 1/2poz
|
Dworność
|
test PS + 1/2poz
|
Egzorcyzmy
|
Test 1/2 KARmy + 1/2 WIAry + 1/3poz
|
Farmacja
(ważenie trucizn)
|
test PS + 1/2poz
|
Furia
[neguje wszystkie, nie magiczne
oddziaływania psychiczne]
|
nieudany test EMP (z modyfikatorem
–1 za każde 10 tur walki) powoduje wpadnięcie w furię
+1/poz w teście KON, opóźnienie broni zmniejszone o 1/2poz
(trwa
aż do udanego testu EMP – 1/ każdego przeciwnika)
|
Giętkie
kości
|
(oswobodzenie
się etc.) +1/2 poz w teście ZR
|
Gniew
rycerski
[w
wyniku obrazy]
|
nieudany test EMP (z modyfikatorem
zależnym od MG), powoduje wpadnięcie w
gniew
+1/2poz
w teście KON, opóźnienie broni zmniejszone o 1/2poz (trwa do końca walki, próba wyjścia z tego
stanu, analogicznie do przypadku wpadnięcia weń)
|
Heraldyka
|
test PS + 1/2poz
|
Identyfikacja
|
test 1/2 KARmy +1/2poz
|
Jeździectwo
|
test
ZR +1/2poz
|
Język
klasyczny
|
test PS + 1/2poz
|
Język
liturgiczny
|
(Wybrany) test PS + 1/2poz
|
Kontrola
Nie-Umarłych
|
Test 1/2 Karmy (– 1/krąg Nekromancji) +
1/2 poz
|
Kradzież
mocy
|
test 1/2 KARmy +1/2poz
(jednorazowo 5k6 mocy/poz) maksymalnie
k3razy dziennie/poz
|
Krasomówstwo
|
+1/2 poz w teście CHARyzmy
|
Leczący
dotyk
|
Raz w ciągu dnia leczenia 2K6 ran/poz
|
Leczenie
ran
|
test
PS +1/2poz, leczenie 2k6 ran/poziom
|
Legendo
znawstwo
|
test PS + 1/2poz
|
Majestat
– Nietykalność
|
+1/2poz w teście CHARyzmy
|
Majestat
rycerski
|
Inna forma >>> Nietykalności - majestatu
|
Medycyna
|
test PS + 1/2poz
|
Medytacja
|
test KARmy +1/2poz (5k6 mocy/1h)
|
Mocna głowa
|
+1/2poz
do testu trzeźwości (i podobnych) KON
|
Modlitwa
|
test Wiary, kontakt z bóstwem,
|
+1/2 poz w testach MORale własnego i
współwyznawców / 1 godzinę (maksymalnie k3razy dziennie/poz)
|
|
Modlitwa
bitewna
|
test WI co turę (aż do końca
bitwy),
sojusznicy +1/2 poz do MORale, odp. na
strach
|
Morderczy
cios
|
poz2
-2x skut;, poz4 - 3x skut;, poz5 - 4x skut;, poz6 –5xskut; 3xop,
|
Mowa
Nie-Umarłych
|
test 1/2 PS + 1/2 KARmy + 1/2poz
|
Mylenie
śladów
|
test
PS +1/3poz, udany test utrudnia tropienie zmylonych śladów (ujemny
modyfikator –1/2poz mylącego)
|
Natarcie
|
zwiększenie
trafienia o 1/2poz kosztem adekwatnego zmniejszenia parowania i uników
|
Naznaczenie
zwierzęcia (totem)
|
test 1/2 KARmy +1/2poz
|
Nietykalność
– majestat
|
+1/2poz w teście CHARyzmy
|
Niewrażliwość
na strach
|
(3 rzuty w teście MORale oraz premia
+1/poz)
|
Obłaskawianie
zwierząt
|
test
1/2 KARMY + 1/2 EMP + 1/3poz
|
Obłaskawienie
bestii
|
test
1/2 KARMY +1/3 EMPatii +1/2poz
|
Odegnanie
Nie-Umarłych
|
test 1/2 KARmy + 1/2 poz (- 1/ krąg
Nekromancji) na odległość k6 metrów/poziom
|
Odp.
Na choroby
|
+1/2poz w teście KON
|
Odp.
Na trucizny
|
+1/2poz w teście KON
|
Odporność
na strach
|
(2 rzuty w teście MORale oraz premia
+1/2 poz)
|
Odporność
na Sztukę Esencji
|
Test odpowiedniej odporności magicznej +
1/2 poz
|
Odporność
na Sztukę Iluzji
|
Test odpowiedniej odporności magicznej +
1/2 poz
|
Odporność
na Sztukę Mroku
|
Test odpowiedniej odporności magicznej +
1/2 poz
|
Ofensywny
atak
|
zwiększenie
trafienia +1/poz kosztem adekwatnego
zmniejszenia parowania i uników
|
Ogłuszenie
|
TRx1,5
przy próbie ogłuszenia
|
Parowanie
|
+1/2poz
do parowania bronią
|
Parzenie
wywarów z ziół
|
test 1/2 PS + 1/2 KARmy + 1/2poz
|
Pisma
ciemności
|
test 1/2 PS + 1/2 KARmy + 1/2poz
|
Pisma
druidyczne
|
test
1/2
PS + 1/2 KARmy + 1/2poz
|
Pisma
magiczne
|
test 1/2 PS + 1/2 KARmy + 1/2poz
|
Powstrzymanie
|
zwiększenie
parowania i uników o 1/2poz kosztem adekwatnego zmniejszenia szansy trafienia
|
Przekleństwo
|
Test 1/3 WIAry, ofiara jest
przeklęta
|
Przycelowanie
|
+1/2poz
do trafienia 2xop
|
Przywołanie
Chowańca mroku
|
test 1/2 KARmy +1/2poz
|
Przywoływanie
Chowańca
|
test 1/2 KARmy +1/2poz
|
Przywoływanie
Żywiołaków
|
test 1/2 KARmy +1/2poz
|
Religioznawstwo
|
test PS + 1/2poz
|
Rozbrojenie
|
TRx1,5
przy próbie rozbrojenia
|
Rozgrzeszenie
|
test 1/2 WIAry,
(usuwanie grzechów współwyznawcy, ew.
przekleństw)
|
Rozrywanie
|
Inna forma >>>Morderczego ciosu
|
Selektywny
atak
|
o
1/2poz mniejszy modyfikator ujemny do TR w konkretny punkt ciała
|
Silny
cios
|
poz2
-1,5xskut; poz4 - 2xskut; poz5 -
2,5xskut; poz6 –3xskut; 2xop
|
Szał
bitewny
[neguje wszystkie, niemagiczne
oddziaływania psychiczne]
|
nieudany
test EMP (z modyfikatorem –1 za każde 10 tur walki), z minimum k6 przeciwnikami powoduje
wpadnięcie w szał +1/2poz w teście
KON, opóźnienie broni zmniejszone o 1/2poz
(trwa do końca bitwy, próba wyjścia z tego stanu, analogicznie do
przypadku wpadnięcia weń)
|
Szał
Krwi (berserk)
[neguje wszystkie, nie magiczne
oddziaływania psychiczne]
|
nieudany
test EMP (z modyfikatorem –1 za każdą turę walki), powoduje wpadnięcie w berserk
+2/poz
w teście KON, opóźnienie broni zmniejszone o 1/2poz (trwa aż do udanego testu 1/2 EMP – 1/
każdego przeciwnika) postać atakuje wszystkie żywe istoty w swoim zasięgu
|
Szept
natury
|
test KARmy +1/2poz
|
Szósty
zmysł
|
test
1/2 KARMY +1/2poz
|
Sztuka przetrwania (wybrane środowisko)
|
test
1/2 PS + 1/2 ZR +1/2poz
|
Tajemny
język magiczny
|
test 1/2 PS + 1/2 KARmy + 1/2poz
|
Tarczownictwo
|
+1/2poz w teście parowania tarczą
|
Tropienie
śladów
|
test
PS +1/2poz
|
Tworzenie
eliksirów
|
test 1/2 PS + 1/2 KARmy + 1/2poz
|
Tworzenie
figur magicznych
|
test 1/2 PS + 1/2 KARmy + 1/2poz
|
Tworzenie
kręgu witalności
|
(każdy kapłan z kręgu traci o 1/2mocy
mniej niż normalnie)
|
Tworzenie
magicznych pergaminów
|
test 1/2 PS + 1/2 KARmy + 1/2poz
|
Tworzenie
magicznych przedmiotów
|
test 1/3 KARmy +1/3poz
|
Tworzenie
mikstur leczniczych
|
test 1/2 PS + 1/2 KARmy + 1/2poz
|
Tworzenie
znaków runicznych
|
test 1/2 PS + 1/2 KARmy + 1/2poz
|
Ukrycie
witalności
|
test 1/2 KARmy + 1/2 poz
|
Ukrywanie
się w ...
(wybrane
środowisko)
|
+1/2poz
do ZR
|
Umagicznienie
|
test 1/2 KARmy +1/2poz
|
Uniki
|
+1/2poz
do uników
|
Walka
w trudnych warunkach
|
+1/2poz do testu ZR (śliska, grząska powierzchnia etc.)
|
Widzenie
w ciemności
|
prawie
jak w dzień
|
Władza
nad bestiami
|
test
1/3 KARMY +1/3 EMPatii + 1/3poz
|
Wspinaczka
|
test
ZR +1/2poz
|
Wykrycie
magii
|
test KARmy +1/2poz
|
Wykrycie
zachwiania równowagi sił
|
test 1/2 KARmy + 1/2poz
|
Wytrawny
strzał
|
+1/poz
do trafienia 6x op,
|
Wytrwałość
|
+1/2poz do testu KONdycji
|
Zasłona
|
1/2
ZR + parowanie przedmiotu (MG 1-3) +
1/2poz
|
Zastawianie
pułapek
|
test
1/2 PS + 1/2 ZR +1/3poz
|
Zielarstwo
|
test PS + 1/2poz
|
Znajomość
Ożywieńców
/ Nie-Umarłych
|
test PS + 1/2poz
|
Znajomość
bestii i monstrów
|
test PS + 1/2poz
|
Znajomość
figur magicznych
|
test PS + 1/2poz
|
Znajomość
istot ciemności
|
test PS + 1/2poz
|
Znajomość
istot magicznych
|
test PS + 1/2poz
|
Znajomość
magicznych pergaminów
|
test PS + 1/2poz
|
Znajomość
znaków runicznych
|
test PS + 1/2poz
|
Znajomość
zwierząt i roślin
|
test
PS +1/2poz
|
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz